Smilende mann med grønn jakke og blå lue  holder noen planker mens det er blå himmel i bakgrunnen

Hvorfor bli frivillig i Stavanger Turistforening?

Hva gir deg deg å være frivillig i Stavanger Turistforening?

Når vi spør våre frivillige hvorfor de ønsker å bidra som frivillig er det ofte fellesskapet, naturopplevelsene og det å bidra til noe større som blir nevnt. Det viktigste er ofte det sosiale og å tilrettelegge for at andre skal få fine opplevelser. Det er rett og slett veldig hyggelig å være frivillig.

Ønsker du å møte noen av våre frivillige, så kan du bli bedre kjent med dem her:

Har du tråkket fjellstøvlene dine i stien på vei inn til Sandvatn er sjansen stor for at du har blitt ønsket hjertelig velkommen av Guro Waksvik, Leif Rune Salte, Monica Hunsbedt, Odd Erik Haugstulen eller Atle Ommundsen.Bli kjent med fadderlaget Sandvatnhyttas venner og se hva frivilligheten gir dem.

Ildsjelen vår Johan Østbø er ikke bare frivillig for å hjelpe andre, han drar på dugnad fordi det gir ham så mye tilbake. Johan er livstidsmedlem, dugnadsprisvinner og en av våre mest aktive frivillige gjennom mange år.

Våre gode frivillige Morten Abrahamsen fyller store deler av fritiden sin med å vise omsorg for både hytter og mennesker som han tar med ut på tur i Stavanger Turistforening. Hjertet hans brenner for å inkludere alle i friluftslivet og ta ekstra godt vare på turisthyttene våre.

Bilder fra 7-nutsturen 2022, fra Dale til Gramstad over sju topper. Frivillig, dugnad, drikkestasjon på Gramstad.
Stranddalen turisthytte sommeren 2022.