Hytteregler i Kongsberg

Vi ønsker at alle skal få et best mulig opphold på våre hytter, og har noen kjøreregler for hvordan vi gjør det.

Publisert: 26. september 2023
Artikkel

Trivselsregler

Ankomst

• Forhåndsbestilt seng: rett på den bestilte senga frem til kl 1900, ankomst etter dette gir rett på soveplass, men da må du finne en plass som er ledig.
  • Hytteprotokollen fylles ut når du kommer til hytta.
  • Les informasjonspermen du finner på hytta.

Brannvern:

• Sjekk røykvarsleren ved ankomst.
  • Røykvarsleren skal være koblet til under hele oppholdet.
  • Fyr i ovnen med fornuft. Vedtransporten til hyttene er tung og kostbar. Veden er kun ment til bruk i ovn/peis. Legg frem opptenningsved til nestemann før du reiser.
  • Hyttas vedlager skal ikke brukes til bål ute.
  • Husk brannfaren ved bruk av stearinlys. Ikke plasser stearinlys under overskap på kjøkken eller i nærheten av gardiner.

Opphold

• Bruk lakenpose eller sovepose.
  • Rist dyne og pute etter bruk og re opp sengen
  • Vis hensyn til andre gjester og gi rom til alle i fellesområder.
  •  Hunder har adgang til annekser eller merka hunderom. Ikke i senger eller sofaer.
  • Det skal være ro mellom kl. 23.00 og 06.00.

Avreise

• Hytta rengjøres før avreise.
    Alle rom som har vært i bruk vaskes. Dette gjelder også doen.
  • Se til at alt vann er tømt ut, alle vinduer lukket og alle redskap tatt inn.
  • Sjekk at vedskjulet er låst.
  • All søppel skal tas med hjem. Matrester tiltrekker mus.

Dagsbesøkende

• har adgang til uteområdene ved hytta.
  • Dagsturister betaler for opphold dersom de benytter hytta til matlaging eller fyrer opp i ovnen.
  • forlater hytta innen kl. 18 dersom det har kommet overnattingsgjester. Dagsbesøk gjelder fram til kl. 18, og ved senere bruk betales som for overnatting.

Hyttebok: fortell gjerne om dine turopplevelser.

Røyking er bare tillatt utendørs. Hjelp til med å holde det trivelig utenfor hytta og kast sigarettsneipene i ovnen.

Ved mangler eller feil, kontakt oss så snart du kommer hjem fra tur (kongsberg@dnt.no eller
pr. tlf: 912 40 477).

Bli frivillig i Kongsberg