Til Turgrupper og aktiviteter
Fottur

DNT tilrettelagt i Romsdal

DNT Romsdal jobber for å gjøre friluftslivet tilgjengelig for mennesker med funksjonsnedsettelse. Vi arrangerer turer og aktiviteter spesifikt utformet denne målgruppa, og vi ønsker også å gjøre flere av DNTs eksisterende arrangement og aktiviteter tilgjengelig for flest mulig.

DNT Romsdal gjennomfører i høst arrangement over hele regionen hver andre tirsdag fra klokka 17:30-19:00.

Vi samles på alt fra besøksgård til klatrehall, og skal ringe av året med juleverksted på Krona i Molde. Alle arrangementene er gratis, og det ikke noe krav til påmelding.

Kontakt oss om DNT Tilrettelagt

Ragnor Bruvoll Alme
E-post: ragnor.alme@dnt.no

Om DNT Tilrettelagt

DNT Romsdal arrangerer DNT Tilrettelagt arrangementer hver måned. Møre og Romsdal Fylkeskommune bidrar med økonomisk tilskudd for at DNT Romsdal skal kunne satse på dette viktige tilbudet. Norsk Forbund for Handikapede og kommunene bidrar med å spre informasjonen om arrangementene. Frivillige hjelper til med gjennomføring og innimellom gjennomføres arrangementene sammen med studentene fra vernepleierutdanningen ved Høgskolen i Molde. Ofte gjennomføres arrangementene i samarbeid med andre aktører. Målet er at vi gjennom felles aktiviteter som er tilrettelagt for ulike funksjonsnivåer, skaper en inkluderende og god arena for å møtes og ha det gøy sammen. Her er det plass til alle med ulike behov for tilrettelegging og deres familie, venner og støtteapparat. Tilbudet gjennomføres i alle årets sesonger.

Følg oss på vår facebookside.

Vil du være frivillig i prosjektet i tilknytning til aktivitetene kan du melde deg her eller i vårt Frivilligsystem