Bli frivillig i DNT Romsdal

Frivillighet og dugnadsarbeid er selve ryggraden i DNT, og vi ønsker nye frivillige velkommen. Oppgavene er varierte og er i stor grad selvstendige.

Hvorfor frivillig i DNT Romsdal?
Frivillighet og dugnadsarbeid er selve ryggraden i Turistforeningens virksomhet. Med den fantastiske innsatsen fra alle frivillige, kan vi opprettholde det varierte tilbudet og aktivitetsnivået, men vi har hele tiden behov for flere og håper du kan tenke deg å være med som frivillig i foreningen vår. Litt mitt, litt ditt – sammen gjør vi tilbudet variert og godt!

Dugnadsarbeid er både sosialt og trivelig! Du kan melde deg som frivillig til ulike arbeidsoppgaver og du kan bidra mye dersom det passer seg eller en gang eller to iløpet av et år dersom det passer best. All frivillig innsats er gull for oss!

Hos oss har vi behov for deg og din frivillige innsats!

Mareno Nauste bytter vindu på Svartvassbu. Foto: Bjørn Magne Øverås

Hvem kan bli frivillig?
Alle kan bli frivillig i DNT Romsdal. Som frivillig kan du bidra med alt fra å sitte i en hyttekomité eller være rutetilsyn, bygge bruer, reise varder og rydde skog. Vi trenger folk til å stå på stand, ta bilder og lage film, vaske og rydde, tømme en utedo- eller snekre en ny.

Marit Ellen Brøste er en av flere frivillige på Storlihytta og større arrangementer. Foto: Lone Kjershem
Foto: Lone Kjershem

Dette trenger vi hjelp til:

Hyttene
Hyttene våre trenger tilsyn og vedlikehold. Vi trenger ofte frivillige til hyttekomitéer og som hyttevakter. På Storlihytta trenger vi frivillige til å hjelpe til både utendørs og innendørs på onsdags- og søndagskaféer.

Turledelse
Vi har mange turer hvert år. Turer for barn, unge og voksne, til alle årstider og i alle vanskelighetsgrader. Delta på turlederkurs og bli turleder for oss. Det er behov for turledere i Turkomitéen, Barnas Turlag, Fjellsportgruppa, Senior og DNT Tilrettelagt m.m.

Merking og varding
Varder faller ned, stien gror igjen, og brua er ikke trygg lenger. Vi trenger hjelp til å holde stiene gode.

Arrangement inne og ute
Vi har store og små arrangement både sommer og vinter. Disse er avhengige av nye frivillige.

Registrer deg som frivillig her!