Lillestrøm og Rælingen turlag er offisielt stiftet

2. juni ble Lillestrøm og Rælingen turlag formelt stiftet på Måsan aktivitetssenter i Lillestrøm.

Publisert: 01. februar 2024
Skrevet av: Helene Lillekvelland
Artikkel

Rundt 40 personer møtte opp da turlaget formelt skulle stiftes. Før møtet ble det arrangert "fellestur" fra Skedsmohallen til møtelokalene, hvor nyutdannede turledere stod for turledelsen.

På agendaen stod godkjenning av vedtekter og valg av interimstyre, men også debatt om hva et turlag kan bety for det lokale friluftslivet. Debatten ble ledet av daglig leder i DNT Oslo og omegn Henning Hoff Wikborg. Panelet bestod av Gerda Grøndahl som har vært med i arbeidsgruppa som har jobbet frem mot stiftelsen, Hans Otto Tomter, varaordfører i Rælingen, samt Ola Nafstad, styremedlem i Ullensaker turlag.

Vedtektene ble godkjent og valget ble gjennomført i henhold til innstillingen.

Interimstyret består av:

Helene Lillekvelland (leder)
Gerda Grøndahl
Erika Steel
Mads Tollefsrød
Emma Gustafsson

Foto: Jørgen Andersen

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka