Malmveien, Historisk Vandrerute, Røros

Vi trenger deg!

DNT er basert på frivillighet og Lillestrøm og Rælingen turlag trenger flere som har lyst til å bidra. I 2023 sørget våre frivillige for at vi kunne invitere til over 60 fellesturer og arrangementer. Takket være denne innsatsen vi kan skape naturopplevelser for livet. Bli med på laget du også!

Publisert: 05. mai 2023
Skrevet av: Emma Gustafsson
Inspirasjon

Dugnad er selve ryggraden i DNT. Som frivillig i DNT er du med i et unikt fellesskap og bidrar til at flere kommer seg ut. Bli med du også, og gjør naturen tilgjengelig for flere.

Hvorfor bli frivillig?

Når vi spør våre frivillige hvorfor de jobber frivillig er det ofte fellesskapet, naturopplevelsene og det å bidra til noe større som blir nevnt. Det viktigste er ofte det sosiale og å tilrettelegge for at andre skal få fine opplevelser.

I Lillestrøm og Rælingen turlag arrangerer vi kick off, samlinger og turer for våre frivillige.  Dette er både sosialt og lærerikt. Her har du gode muligheter til å møte andre med samme interesser og kanskje får du deg venner for livet? Vi tør påstå at det rett og slett er skikkelig gøy å være frivillig hos oss.

Hvem kan bli frivillig?

Alle som har interesse for friluftsliv og ønsker å bidra, kan bli frivillig i turlaget. Her er du velkommen til å finne en oppgave som passer deg, din tid og dine ferdigheter.

Turleder

Som turleder blir det din oppgave å planlegge og gjennomføre turer med høy kvalitet og trivselsfaktor. Du kan bli turleder for alt fra lavterskel turgrupper i nærområdet til krevende fjellturer. Turledere sørger for at deltakere på turer og aktiviteter kommer trygt og godt frem, og bidrar samtidig til å formidle naturopplevelser for livet. Les mer om turledelse her

Arrangement

Vi trenger frivillige til ulike typer oppgaver på små og store arrangement, slik som Kom deg ut-dagen. Det kan for eksempel være å bidra med planlegging og rigging, transport, stå på stand, grille pinnebrød eller holde åpen vår fine markahytte Huldreheim.

Tillitsverv og organisasjonsarbeid

I vårt turlag er det frivillige som sitter i styret og valgkomitéen. Medlemmer i styret og valgkomitéen velges på årsmøtene våre. Dersom du ønsker et slikt verv eller tenker du har en god kandidat send oss en mail

Aktivitetsledelse for Barnas Turlag

Aktivitetsledere kvalifiserer til å lede familieturer i nærmiljøet og arrangement for barn. Barnas Turlag er DNTs tilbud til barnefamilier og barn fra 0-12 år. Vi ønsker å etablere Barnas Turlag i Lillestrøm og Rælingen og trenger frivillige som kan planlegge og drive dette.

Andre oppgaver

I et turlag er det både praktiske og administrative oppgaver. I tillegg til ovennevnte oppgaver kan det være vi trenger frivillige til for eksempel fotooppdrag, som artikkelforfattere eller foredragsholdere på møter.

Tenker du at du har lyst å bidra, men er usikker på hva du vil gjøre? Send oss en melding eller registrer deg som frivillig, så tar vi kontakt og finner ut av det sammen.

Hvordan melde seg som frivillig?

1. Nye frivillige i foreningen kan melde sin interesse ved å registrere seg i vårt frivilligsystem. Husk å krysse av for Lillestrøm og Rælingen turlag.
  2. Vi kontakter deg kort tid etter du har registrert deg i Frivilligsystemet.
  3. Ta vårt Ambassadørkurs

Du kan gjerne ta kontakt med oss via Instagram, Facebook eller mail også. Da vil vår frivilligansvarlige ta kontakt for en hyggelig prat for å bli kjent og finne ut av hva du har lyst å bidra med.

Vi håper DU vil bli vår nye frivillige og at vi sammen kan skape naturopplevelser for livet!

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka