Pensel som maler en rød t

Innkalling til stiftelsesmøte

Bli med å starte DNTs nye turlag i Lillestrøm og Rælingen!

Publisert: 01. februar 2024
DNTs tilbud

Tid: 2. juni 19:00-21:00
​​​​​​​Sted: Måsan aktivitetssenter, Kjærulfs gate 38, Lillestrøm.

DNTs lokale turlag har ansvar for å arrangere turer og aktiviteter i lokalmiljøene, og bidrar til å skape et nært, enkelt og tilgjengelig friluftsliv der barn, unge og voksne trives. Dette innebærer blant annet korte og lengre turer i nærområdet, aktiviteter for barn- og unge, merking av stier og ulike relevante kurs. I de to kommunene Lillestrøm og Rælingen bor det til sammen over 100 000 mennesker. Blant disse er det i overkant av 4000 som er medlemmer av DNT. Det betyr at vi har et godt grunnlag for å bygge et sterkt DNT-fellesskap, samtidig som det viser at vi har et rom å vokse i dersom vi klarer å bygge et nært friluftsliv som er attraktivt for lokalbefolkningen. Dette er vårt felles oppdrag, og grunnen til at vi nå starter DNT Lillestrøm og Rælingen turlag.

Siden i fjor høst har en arbeidsgruppe bestående av engasjerte frivillige fra Lillestrøm og Rælingen jobbet for å få på plass rammene og grobunnen for et turlag, og nå er vi endelig klare til å ta dette et steg videre.

Medlem eller ikke-medlem, du er velkommen til å være med oss på stiftelsesmøte! I DNT er vi opptatt av å legge til rette for at flest mulig kan ta i bruk det fantastiske friluftslivet har å by på. Enten du er medlem eller ikke er du hjertelig velkommen til å bli med oss på ferden, og selvfølgelig også hjertelig velkommen til stiftelsesmøtet vårt den 2. juni. Hvem vet, kanskje plukker du opp en god grunn eller frem til å bli medlem.

Gjennomføring av stiftelsesmøtet

Formålet med kvelden er å formelt stifte turlaget i Lillestrøm og Rælingen. Dette betyr blant annet at det vil velges et interimstyre som vil lede oppstarten av turlaget, og at vi vil vedta noen formelle retningslinjer for turlaget i form av vedtekter.

Foreløpig plan for kvelden ser slik ut:

Velkommen ved arbeidsgruppens leder og administrasjonen i DNT Oslo og Omegn
Hvorfor et turlag på Lillestrøm og Rælingen, ved DNT Oslo og Omegn
Fra tanke til turlag – presentasjon av arbeidsgruppen og prosessen frem mot stiftelsen
Valg av interimstyre for turlaget. Interimstyret som velges på stiftelsesmøte vil lede turlaget frem til første ordinære årsmøte våren 2023.
Vedtekter for turlaget  (se forslag til vedtekter her)
Åpen diskusjon i salen – «Hva skal turlaget i Lillestrøm og Rælingen være, og hvordan ser du for deg «ditt» nærfriluftsliv?»
I tillegg til dette vil vi også få besøk av spennende gjester som vil gi sine hilsninger til turlaget.

Påmelding gjøres her.

Vi håper å treffe så mange som mulig på Måsan aktivitetssenter 2. juni. Vel møtt!

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka