Redningskurs Stiggarti

Stiggarti klatrepark

Stiggarti er et aktivitetsområde som er bygget på dugnad av DNT Odal.

Stiggarti - DNT Odal from Ole Petter Storbråten on Vimeo.

Finansiering er gjort av Gjensidigestiftelsen, lokalt næringsliv, Den Norske Turistforening og egne midler. Hvorfor ble navnet "Stiggarti" ? Klatreparken og aktivitetsområdet ligger ved Styggåa, som er navnet på den nordligste delen av åa som renner fra Sætersjøen og sørover. I odalsdialekten blir y uttalt som i og vi er sikker på at alle som besøker området synes at dette er «Stiggarti»

I 2015 åpnet 2 klatreløyper:

Grønn løype: 9 hindre 3 meter over bakken, hvor klatrer må være minimum 115 cm høy.

Rød løype: har 3 elementer - Hengebro 16 meter over Styggåa, Via Ferrata og 90 meter lang Zipline 25 meter over Styggåa.

For å gå rød løype må klatrer være minimum 150 cm høy. Maksimal vekt for klatrer er 120 kg.

Barn under 12 år må være i følge med voksen. 2-3 barn pr voksen, vurdèr barnets alder og ferdigheter.

I 2016 har vi fått Gapahuk med ovn!

Vi holder på med bygging av 2 nye
På grunn av stor pågang av henvendelser må man melde seg på i god tid til aktiviteter i Stiggarti.

Meld deg på >>

VIKTIG