Møt de frivillige i DNT Indre Østfold - Sandra Helene Vestgård

Sandra Helene Vestgård (38) beste tips til å ta med seg barn ut er å være ute på barnas premisser. Vær nysgjerrig sammen og se etter det som finnes av dyr, insekter, vekster, lyder og lukter.

Dame med boblejakke og lue smiler i vinterkulden.

Sandra Helene Vestgård (38 år)

Bosted: Spydeberg
Rolle som frivillig: Turleder i Barnas Turlag

Hvorfor er du frivillig i DNT Indre Østfold?

Fordi jeg ønsker å spre gleden og nytten av å være ute i naturen og i det fri. Det være seg i nærmiljøet eller på nye eventyr, korte og lange turer. Så synes jeg også DNT har veldig mange fine turer og tilbud til alle aldre, og det vil jeg være med å fremme.

Hva er din favorittur i Indre Østfold regionen?

Jeg er veldig glad i Skimtefjell og stiene du kan kombinere der. Da kan man enten gå langt eller kort. Er man heldig kan man plukke både villbringebær, blåbær og multe om man går i sesong. Tusle over myrer, hvile på en benk ved et vann eller ta en vaffel på Skimtefjellhytta når den er åpen.

Turtips (tips til utstyr, mat på tur eller matlaging på tur og annet)

Gjør det enkelt! Ikke ha fokus på at turen må være lang eller kreve mye utstyr. En tur i naboskogen 100 meter fra huset er spennende nok for de minste barna. En liten niste og tid til å være i nuet er den beste forutsetningen for at barn liker å være ute og får gode opplevelser. Vær nysgjerrig sammen og se etter det som finnes av dyr, insekter, vekster, lyder og lukter. Så kan man avansere turene i takt med barnet. Det viktigste er at man sammen har gode opplevelser.

Møt flere av våre frivillige.

Bli frivillig i DNT Indre Østfold.

Bli frivillig i DNT Indre Østfold