Bli frivillig i DNT Indre Østfold

Som frivillig hos oss får du fellesskap, trim, frisk luft, kameratskap, ny kunnskap og bedre helse – og det ender alltid med personlig overskudd, både fysisk og psykisk!

Alt arbeidet som gjøres av frivillige i DNT Indre Østfold, kan folk flest nyte godt av. Dugnadsgrupper har ryddet, merket og skiltet stier i flere kommuner i regionen vår – det er bygget klopper, rasteplasser og bruer.

Det ligger MYE dugnadsarbeid bak ethvert kart som produseres, og ikke minst har vi grupper som jobber med istandsettelse, vedlikehold og ettersyn av hyttene og gapahukene våre. I tillegg gjør en rekke frivillige det mulig å arrangere omkring 100 turer og arrangementer i regionen vår i 2023.

Det beste som har hendt meg!
hørte vi på en dugnad, og vi vet at dugnadsinnsats gir deg mye tilbake.

Hos oss kan du bidra på mange måter, blant annet

Turleder

Som turleder planlegger og gjennomfører du turer med høy trivselsfaktor. Vi arrangerer en rekke turer og arrangementer i regionen vår, samt fellesturer på fjellet. Vi har tilbud for mange ulike målgrupper og interesser.

For å bli nærturturleder må du gjennomføre Ambassadørkurs og Nærturlederkurs. Man kan også bygge på med Aktivitetslederkurset, som gir deg grunnleggende kunnskap om turledelse for barn og barnefamilier og kvalifiserer til å lede familieturer/arrangement i nærmiljøet.

Turlederstigen er for deg som har turerfaring og vil lede lengre dags- og overnattingsturer.

Hyttedugnad og hyttetilsyn

Frivillige sørger for at alt er i orden på hyttene og at den har alt utstyret den trenger for å huse besøkende og gjester. Hyttene trenger også jevnlig vedlikehold slik at de framstår som et fristende tilbud for gjestene.

Merke, rydde og skilte stier

Dugnadsgrupper i DNT Indre Østfold, og i samarbeid med andre, rydder, merker og skilter flere stier i regionen vår – det bygges klopper, bruer og rasteplasser. For å istandsette, vedlikeholde og etterse er det behov for frivillige.

Medhjelper på arrangementer

Vi har stands ved ulike anledninger, i forbindelse med markedsdager og lignende, og arrangementer som Kom deg ut-dagen og Opptur, som krever flere frivillige – hvor det trengs hjelp med praktiske gjøremål og bidrag til god stemning, sosialt felleskap og informasjon til deltakere. Vi har også turer med høy deltagelse som krever flere medhjelpere utover turlederne.

Styre, komiteer og utvalg

DNT Indre Østfold har et hovedstyre og et eget styre for DNT ung Indre Østfold. Vi har også ulike arbeidsgrupper og komiteer som utnevnes ved behov. Vi trenger derfor engasjerte medlemmer til styreverv og andre administrative grupper og arbeid.

Lyst til å bli frivillig i DNT Indre Østfold?

Finn den eller de aktivitetene du synes virker spennende, og få naturopplevelser for livet!

Steg 1: Meld din interesse

Registrer deg som frivillig hos DNT Indre Østfold ved å registrere deg i vårt frivillisystem

Steg 2: Registrer din kompetanse

Det jobbes med å få på plass et kompetanseregister, du vil få en henvendelse fra oss når det er oppe og står.

Har du spørsmål kan du kontakte oss på telefon 91 88 30 35 eller på e-post indreostfold@dnt.no.

Bli frivillig i DNT Indre Østfold
Aktivitetskalender