DNT Horten Turgruppa

Turgruppa er et tilbud som passer for turglade mennesker i alderen 30 år og eldre. Turgruppa arrangerer turer i nærmiljøet.

Publisert: 18. mars 2024
Artikkel

Turene starter i april/mai og varer frem til medio september. Turene har ulik lengde og vanskelighetsgrad, som er tilpasset de fra 30 år og oppover. Noen av turene blir med guide, og vil gi oss et historisk bilde.

Alle turene legges til onsdager eller søndager. Søndagsturene er noe lengre. Turene har ulik vanskeligsgrader som kan passe for hele familien. DNT Hortens turer er åpne for alle, også de som ikke er medlemmer av DNT.

Turgruppa står som arrangør av sykkelturen "Rallarvegen"; en todagers tur som inkluderer 1 overnatting på DNT hytta Hallingskeid. Hytta ligger mellom Finse og Flåm. Turen starter på Finse hvor vi leier sykler. Dette er et åpent tilbud som inkluderer alle DNT gruppene i landet.

DNT Horten har utgitt egen brosjyre som viser aktivitetene for alle av våre grupper. Denne finner du her.

Turene annonseres også på DNT Horten sin Facebookside, og i lokalavisen Gjengangerens "Hva skjer?"-spalte.

Dette er Turgruppas turer i 2024:

Søndag 26. mai kl. 10.00 Sandsletta til Falkensten - en guidet tur med påmelding. Det vil bli satt opp buss som frakter de påmeldte.
Onsdag 29. mai kl. 18.00 Løvøya-runden, start v/ Vadfiskerstua
Onsdag  12. juni kl. 18.00 Guidet tur i Åsgårdstrand, start v/ brygga
Søndag  16. juni kl. 11.00 Hortensmarka Nord, start v/ Knudsrød
Onsdag 26. juni kl. 18.00 Kyststien sør, start v/ Steinbrygga på Borre
Søndag  30. juni kl. 11.00 Nykirkerunden, start v/ Idrettsplassen
Tirs.-ons. 7.-8. august   Rallarvegen
Søndag 25. aug. kl. 11.00 Hortensmarka Sør, start v/ Knudsrød
Onsdag  11. sept. kl. 18.00 Fogdeskogen, start v/ Bakkenteigen
Søndag 6. okt. kl. 11.00 Skihytta, start v/ Knudsrød

Med forbehold om endringer.

Turgruppa kan kontaktes på tur.horten@dnt.no