Hytter på Hinnøya

Trekanten på Hinnøya, og ruten Hinnøya på tvers går gjennom vårt område. Disse populære rutene innbefatter følgende hytter:

Toralfsbu

Toralfsbu ligger Lødingen kommune, og inngår i turen Trekanten på Hinnøya
Hovedhytta ble bygget ny i 2022, og har 4 soverom med totalt 16 sengeplasser. Badstuhytta har vedfyrt badstue og store vinduer for å kunne nyte utsikten!

Grønnkollen

Grønnkollen er første hytta i løypenettet Hinnøya på tvers. Den ligger 4,5 km inn i Folkeparken i Harstad. Nå er den 100 år gamle Grønnkollen-hytta totalrenovert og storstua er klar til bruk!

Haakonsbu

Sånn cirka midt på Hinnøya ligger den lekre hytta Haakonsbu, som er et perfekt turmål sommer og vinter. Hytta holder høy standard, og har gode komfortable senger. Badstuhytta er prikken over i-en!

Maistua

DNT-hytta Maistua ligger på en høyde over Harstad med vanvittig utsikt over de omkringliggende fjellene i nord. Det er kun tre kilometers gange opp, og hytta ble pusset opp av Ekstrem Oppussing i 2018. Utenfor står det en kuppel som er åpen for alle som vil ta seg en hvilepause med panoramutsikt!

Bjørnhaugen

Bjørnhaugen ligger lett tilgjengelig og i et attraktivt og mye benyttet friluftsområde ved foten av populære Melåa og Finnslettheia. Området er fantastisk for ski- og fotturer. Terrenget rundt hytta passer utmerket for småbarnsfamilier til mindre utflukter.

Fossestua

Fossestua ligger vakkert til i Aspenesdalen i bunnen av Austerfjorden i Kvæfjord kommune. Her kan du lett kombinere hav og fjell. Området er godt skjemet for vind og dårlig vær.

Trekanten på Hinnøya