Til DNT Gjøvik og omegn
Fottur

Turboklubben i DNT Gjøvik og omegn

Turboklubbene er små fritidsklubber i nærmiljøet med fokus på enkelt friluftsliv. Målet er å lære barn enkelt og naturvennlig friluftsliv ved å være ute sammen, leke, oppleve, undre, utforske og lære om naturen. I tillegg er det viktig å gi god plass til den frie leken! Turboklubben møtes hver eller annenhver uke og er for barn fra 4-12 år og foreldre.

Raufoss startet opp en egen Turboklubb i slutten av august. Siden oppstarten har barna allerede fått nye venner, prøvd nye ferdigheter som å spikke pinner med spikkekniv og gått på insektsjakt. De har også gått på korte utflukter til en gapahuk og lavvo i nærområdet.

I Turboklubben er også foreldre/foresatte med, og familien skaper nye minner og gjør noe sammen på barnets premisser. Turboklubben på Raufoss har plass til 20 barn, og er per i dag full.

Derfor trenger vi flere frivillige til å skape en slik mulighet for barn i ditt nærområde. Det kan være en klubb til på Raufoss, eller kanskje på Gjøvik, Kolbu, Eina, Bøverbru, Hov, Dokka eller der du måtte ønske innenfor kommunene i Toten, Land eller Gjøvik.

Turboklubben skal være en enkel og en hyggelig arena hvor barn kan få være ute i naturen å bruke sin nysgjerrighet og sanser. Tilbakemeldinger fra foreldre er veldig positive:

"Dørstokkmila blir ikke så lang når man er med på en slik klubb."

"Barna gleder seg allerede til neste gang når vi er på vei hjem etter endt klubbkveld."

"Jeg har ikke holdt i en spikkekniv siden jeg var barn selv. Dette var gøy!"

Ta kontakt med Helene for mer informasjon:

Helene Sjursnes Løken
Prosjektleder Turboklubb

Vår aller første turboklubb

Godstemning i skogen da Turboklubb Raufoss så dagens lys. Og gjett hvem som kom på besøk...

Les videre