Til Aktuelt

Vil du jobbe med friluftsliv i sommer?

Vi søker trygge, engasjerte ledere til våre friluftsaktiviteter i sommer.

Publisert: 20. februar 2024
Skrevet av: Per Hovland
Foto:

Er du friluftsinteressert og har lyst til å jobbe utendørs med barn og unge? Da kan vi ha sommerjobben for deg!

DNT Gjøvik og Omegn planlegger i sommer tre uker med den tradisjonelle friluftsskolen (se nedenfor), ved Skumsjøen og Randsfjorden. I tillegg har vi søkt om tilskudd til ferieaktiviteter for barn, ungdom og familier. Det meste vi foregå i uke 26 - 27 og 32-33

Vi søker engasjerte, inspirerende og trygge aktivitetsledere med interesse for natur- og friluftsliv.

Som aktivitetsleder viser du engasjement, formidlingsglede, er imøtekommende og tålmodig. Du har samtidig evnen til å være bestemt når det trengs. Du organiserer godt og kan lede en gruppe gjennom aktiviteter på en trygg måte, med fokus på sikkerhet og trivsel.

Flott om du har dokumentert kompetanse på førstehjelp/livredning eller annen form for gruppeledelse eller friluftsaktivitet. Vi vil så langt det lar seg gjøre, tilrettelegge for nødvendige kurs.

Du må være fylt 18 år for å få lederoppgaver, men ungdom mellom 16 og 18 kan også søke sommerjobb som friluftsassistent. Du får verdifull erfaring og attest om ønskelig.

Fortsatt interessert? Da må du gjøre 2 ting: 1): Skriv en søknad med CV og send til gjovik@dnt.no 2) Fyll ut dette spørreskjemaet for å gi oss en oversikt over når det er aktuelt for deg å jobbe.

Lønn er noe differensiert etter alder og erfaring. Lederansvar godtgjøres ekstra.
Det er krav om politiattest.

Vi kaller inn til jobbintervjuer på grunnlag av søknadene.

Søknadsfrist: mandag 1. april 2024
Litt om friluftsskolen: Leiren foregår på dagtid (ma-tors) for barn i aldersgruppen 10 – 13 år, og vi tilbyr en overnatting fra onsdag til torsdag. Vi skal bl.a. slå leir, få fyr på bålet, være ute på tur og gjennomgå enkel bruk av kart og kompass. Været avgjør noen av aktivitetene. Forhåpentligvis blir det også kanotur i løpet av uka.