Bli med på turtrim hele året

Beiarn turlag arrangerer trim hvor du kan delta når det passer deg hele året. Det er seks flotte turmål – premier for hver postkasse.

• Stabbursdalen

Start ved p-plass på Misvær-sida av tunellen på Beiarfjellet. Følg velbrukt sti i lett terreng som går fra enden av p-plass mot Stabbursdalryggen. Ca. 2 km til trig. punkt på ryggen, høyde 618.

• Brua i Tverrådalen

Start ved Beiarstua eller grustaket like før hytta. Følg T-merka sti opp til Tverrådalen og hengebrua, ca. 2,5 km. Stigning på nær 200 m.
  • Kvælgarden

Parkering øverst i Holmen boligfelt på Moldjord. Følg vei over Innerdalmoen, og opp mot Kvællia. Mye motbakke, men lett tilbake!
  • Åsvasshytta i Tollådalen

Start ved p-plass i Skulneset, innerst i Tollådalen. Følg T-merka sti mot Bukkhågen. Kassen står ved stikryss mot hytta. Ca. 3 km.
  • Tindnes, Ramsgjelvatnet

Start ved p-plass ved vatnet. Følg merka sti mot Innerskogbotnen langs østsida av Ramsgjelvatnet. Ca. 2 km.
  • Tuvlia, Soløyveien

Start ved p-plass ca. 500 meter innover Soløyveien. Følg merka sti opp mot Ørnnakken og til Tuvlia gjennom furuskog. Fortsett gjerne turen videre til spektakulær utsikt fra Seglfjellet.

Trimmen er et samarbeid mellom Beiarn turlag, Friskliv og Beiarn kommune. Postkassene står ute hele året. Sesongen avsluttes i løpet av september, og nye bøker legges i. Vi kårer tre vinnere per kasse; premie til den med flest turer i klassen under / over 16 år. I tillegg trekkes én tilfeldig vinner per kasse.

Husk å skriv telefonnummer, og kryss av om du er under 16 år. God tur!

Vind og blåst med snødekte fjell i Beiarn
Foto: Stein Ove Johannessen

Bli frivillig i Bodø og Omegns Tf