Til Turområder
Topptur til Fløya i Svolvær.
Kart

Utforsk Lofoten, Vesterålen og Hinnøya

Lofoten, Vesterålen og Hinnøya er av de vakreste områdene i landet, om ikke verden, og er kjent for barskt klima og ville fjell. Her kan du starte dagen med surfebrett og avslutte den på toppen av en kvass tind. Hyttene i området åpner eksotiske turmål for den som er heldig nok å komme seg til dette området.

Anbefalte turer

Hyttene i Lofoten, Vesterålen og Hinnøya
Bilder fra fellestur i Trollfjorden i oktober 2017. DNTs tilbud
Publisert: 16. oktober 2023

Hyttene i Lofoten, Vesterålen og Hinnøya

Helt på grensa mellom Nordland og Troms er det kort vei mellom turperlene. Hyttene i Lofoten, Vesterålen og Hinnøya åpner for eksotiske turer og store naturopplevelser.

Turtips i Lofoten
Lofoten, Smørdalskammen. Utsikt mot fjellene over Sennesvik. Finalister i DNTs sommerkonkurranse 2017. Tips
Publisert: 15. oktober 2023

Turtips i Lofoten

Turtips i Vesterålen
Inspirasjon
Publisert: 11. oktober 2023

Turtips i Vesterålen

Turtips på Hinnøya
Sen sommer i nord
Forhåpentligvis sesongens siste snømann på Litjehornet  ved Harstad.
Inspirasjon
Publisert: 16. oktober 2023

Turtips på Hinnøya

Annonse:

Finn flere turer på UT.no

På UT.no finner du alle våre anbefalte turer i Lofoten, Vesterålen og Hinnøya. Her finner du også 16 fine DNT-hytter.

Bli inspirert