Til Turområder
Kiellandbu. September 2022.
Fottur

Utforsk Bergsdalen og Kvammafjella

Bergsdalen og Kvammafjella er et vakkert og variert fjellområde mellom Vaksdal og Bulken, Kvamskogen og Hardangerfjorden i Vestland kommune. Området ligger kun halvannen time å kjøre fra Bergen.

Hytter i Bergsdalen og Kvammafjella
Hytte i vinterlandskap. DNTs tilbud
Publisert: 29. august 2023

Hytter i Bergsdalen og Kvammafjella

Bergen og Hordaland Turlag har sammen med Voss Utferdslag flere hytter i Bergsdalen og Kvammafjella - et vakkert og variert fjellområde mellom Vaksdal og Bulken, Kvamskogen og Hardangerfjorden.

Fem fine turer i Bergsdalen
Sti mellom Breidablik og Vending, august 2023. Inspirasjon
Publisert: 03. oktober 2023

Fem fine turer i Bergsdalen

Føremeldinger, Bergen og Hordaland Turlag
En person i siluett går på fjellet med solen og noen skyer bak. Artikkel
Publisert: 27. september 2023

Føremeldinger, Bergen og Hordaland Turlag

Et variert og vakkert turområde

Det er fint å gå fra hytte til hytte i Bergsdalen og Kvammafjella. Stiene er gode og mange av rutene passer godt for barneføtter. Det er flere vann som er yppelig for fiske og bading. Stiene til DNT er markert med røde T´er på vardene underveis. Om vinteren er flere av rutene til hyttene merket i DNT sin kvisteperiode.

Kontakt Tursenteret i Bergen om du vil vite mer om rutene, hyttene eller annet om Bergsdalen og Kvammafjella.

Annonse: