Tips til vårskiturer og åpne DNT-hytter

April er en fantastisk tid på fjellet. Med varmere dager, flott skiføre og åpne DNT-hytter ligger alt til rette for at du kan nyte noen deilige dager i fjellet. Vi har funnet frem tips til skiturer og hytter du kan besøke i april.

Publisert: 03. april 2024
DNTs tilbud

Tips til fine skiturer fra hytte til hytte

Å gå på ski fra hytte til hytte om våren byr ofte på godt skiføre, med skareføre på morgen og sløsj utover dagen. Det er fortsatt en rekke løyper som blir kvistet og flere betjente DNT-hytter er åpne. De fleste selvbetjente hyttene er åpne frem til 15. oktober.

Turer og kurs i april

Det er fortsatt mulig å melde seg på flere turer og kurs i fjellet. I oversikten under ser du turer med ledige plasser i april.

Annonse:

Betjente hytter som er åpne

Det er fortsatt mange betjente hytter som holder åpent en stund til. Her ser du alle hyttene som holder åpent fremover.

Hytter på Hardangervidda

Selvbetjente DNT-hytter med kort adkomst på ski

Vi har plukket ut 11 selvbetjente DNT hytter med flotte beliggenhet på vinterstid og kort adkomst på ski, fra vei/parkering. Dette er hytter som byr på flotte skiopplevelser, med kvisteløyper helt fram.