Et gårdstun om høsten, med fire røde bygninger, og masse trebord og benker rundt omkring. Skog strekker seg ut i bakgrunnen

Hjelp oss å ta vare på Rønningen Gård

Rønningens venner er en dugnadsgjeng på Rønningen gård som administreres av Jesper Jørgensen (TT). Her kan interesserte melde seg på, og delta med frivillig arbeid når det måtte passe. Oppgavene legges fortløpende ut på ei liste, og så kan folk melde seg på når de vil delta. Gjengen kan møtes en gang i uka for å utføre nødvendig arbeid, eller sjeldnere/oftere ved behov.

Publisert: 24. mai 2023
Artikkel

Aktuelle arbeidsoppgaver

• Måke snø
  • Ordne med ved
  • Rydding av skog
  • Fyre på bålplassene i helgene på vinters tid, og ellers etter behov
  • Olje terrasser, verandaer, benker, bord, gapahukene og turboskogportalen
  • Drifte Utlånsburet, ei ordning med utlån av turutstyr
  • Tørking, vasking av utstyr
  • Rundvask i huset
  • Plukke søppel på parkeringsplassen og langs veien, klippe ned vegetasjon
  • Klippe gress
  • Opprigging og nedrigging på arrangementer
  • Holde Turboskogen i orden

Som en del av Rønningens venner har du gratis varm drikke gjennom året og mat når man jobber.

Vi har sommer- og juleavslutning og man kan delta gratis på alle arrangemneter på Rønningen Gård.

I tillegg bidrar du med å ta vare på plassen og tilrettelegge for gode opplavelser ved Rønningen for Trondheims befolkning.

Rønningen går i Bymarka i Trondheim

Rønningen Gård

Rønningen Gård er ei markahytte i Leinstrandmarka som eies av Trondheim kommune. Trondhjems Turistforening har drevet plassen sia 2005, og har jobba målretta for å gjøre Rønningen til et attraktivt turmål.

Det står mange benker og bålplasser rundt på området, vi har satt opp en lavvo med bålpanne, vi har bygd tre gapahuker med mulighet for hengekøyeovernatting, vi har etablert Turboskogen som er et leikeområde for heile familien, og på vinteren er det akebakke og skileikområde på jordet.

TT arrangerer Kom deg ut-dager, Natt i naturen, utekino og julearrangementer.  Kafeen er åpen fem dager i uka, og første onsdag i måneden er det quiz-aften.

KONTAKTINFORMASJON
Navn: Jesper Jørgensen

Tlf: 404 52 498

E-post: jesper.jorgensen@dnt.no

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene