Bli frivillig i "Turgruppa Til Topps" i Trondheim

I "Turgruppa Til Topps" kan nyankomne til Norge møte noen som har vokst opp her til sosialt felleskap på turer i Bymarka og Trondheims øvrige nærområder. Fokuset er inkludering og språktrening, i kombinasjon med å gå på tur sammen. Friluftsliv er en god inkluderingsarena og et ledd i god folkehelse. Turgruppa gir også mulighet å bli kjent med den norske turtradisjonen.

Publisert: 23. mai 2023
DNTs tilbud

Prosjektet er et samarbeid mellom Trondhjems Turistforening (TT), Trondheim Røde Kors, Løkkan Frivilligsentral, TROVO (Trondheim Voksenopplæring) og OPAL (oppfølging og kvalifisering i omsorgsenheten i Trondheim kommune).

Har du lyst å være med som frivillig?

I løpet av året er det ca. 20 turer, inkludert noen overnattingsturer i marka, og en fjelltur en gang i året. Dagsturene varer ca. 4 timer, vekselvis lørdag eller søndag. Din rolle som frivillig er enten som turleder eller som "turvenn" som viser åpenhet og vennlighet.

Meld din interesse på: tt@dnt.no

«Turgruppa Til Topps» er:

• En trygg møteplass
  • Inkludering og språktrening
  • Fysisk aktivitet og naturforståelse
  • Et sted for å øke gjensidig kulturforståelse
  • Et sted å øke forståelse for regler og krav

Treningsturer

Legges til nærmiljøet i Trondheim.
Start- og sluttpunkt er tilgjengelige med offentlig transport.
Varighet ca. 4 timer inkludert lunsj-stopp.
Vekselvis lørdag og søndag for å ta hensyn til religiøse helligdager.
Gjennomsnittlig deltar 35 personer pr treningstur.
20 turer i løpet av året. I tillegg "Kom deg ut-dagen" om høsten og julegran-tenning ved Rønningen gård.
150 - 200 enkeltpersoner deltar i "Turgruppa Til Topps" i løpet av en sesong.

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene