Dronebilde av en klynge rødmalte bygninger sett langt ovenfra på vinterstid, med skoglandskapet rundt

Dugnadsgruppa på Rønningen gård

Dette er en gjeng som møtes en gang i uka for å lage ting til de ulike turisthyttene. På verkstedet oppe på låven snekrer vi mindre møbler som senger, hyller, benker og vedkasser, og på utsida setter vi opp naust og gapahuker som plukkes ned og sendes til Sylan eller Trollheimen.

Publisert: 24. mai 2023
DNTs tilbud

Eskil Følstad som står og gjør snekkerarbeid på en påbegynt struktur

Vi treffes vanligvis på onsdager, og er der fra kl. 8:30 til 15:00. Oppmøte kan være ved parkeringa på Smistad kl. 8:15, eller direkte på Rønningen dersom man vil gå, sykle eller renne innover.

TT spanderer formiddagsmat og kaffe. Arbeidet ledes som regel av en TT-ansatt, og denne sender ut ei tekstmelding til de interesserte en dag eller to før hver enkelt dugnad.

Det er plass til ca. 8 personer på hver dugnad.

Synes du dette virker spennede, og kunne du tenkt deg å delta, så ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Kontaktinformasjon til dugnadsleder og TT-ansatt

Navn: Eskil Følstad
Tlf: 992 353 77
E-post: Eskil.folstad@dnt.no

Rønningen Gård

Rønningen Gård er ei markahytte i Leinstrandmarka som eies av Trondheim kommune. Trondhjems Turistforening (TT) har drevet plassen sia 2005. TT har jobba målretta for å gjøre Rønningen til et attraktivt turmål. Det står mange benker og bålplasser rundt på området, vi har satt opp en lavvo med bålpanne, vi har bygd tre gapahuker med mulighet for hengekøyeovernatting, vi har etablert Turboskogen som er et leikeområde for heile familien, og på vinteren er det akebakke og skileikområde på jordet. TT arrangerer Kom deg ut-dager, Natt i naturen, utekino og julearrangementer. Kafeen er åpen fem dager i uka, og første onsdag i måneden er det quiz-aften.

Dugnad på Rønningen Gård. Bygging av ny gapahuk for hengekøye.

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene