Leie av kajakk i Steinsletta Havkajakklubb

Lei kajakk av oss om du skal bli med på kurs eller vil dra ut på egenhånd.

Vi har 9 kajakker man kan leie.
I tillegg har vi 5 barnekajakker som lånes ut gratis.
Alle ligger på anlegget vårt på Sundvollstranda i Hole.

Utleiepriser

Utleiepris per kajakk

• Onsdagspadling
    Kr 100,-

• Hel dag/kveld/døgn
    Kr 150,-

• Helg
    Kr 350,-

Leien inkluderer tilhørende åre, vest og spruttrekk.

Inntektene fra kajakkutleie går til å drifte, vedlikeholde og evt oppgradere kajakkparken i klubben.

Hvis du har spørsmål eller problemer i forbindelse leie av kajakk,
send oss en e-post shkk@dnt.no.

Med leie av kajakk følger det:

• åre
  • spruttrekk
  • flytevest

Oversikt over våre kajakker

Vilkår for leie av kajakk i SHKK

• NB! Nummererte kajakker fra naustet på Sundvollstranda kan kun leies av klubbens medlemmer og deltakere på kurs/aktiviteter i regi av klubben. For å bli medlem i SHKK må man være betalende medlem av DNT samt med i SHKKs Spond-gruppe. Se mer info om medlemskap her.
  • Personer som skal padle på egenhånd må ha grunnkurs (våttkort) for å kunne leie kajakk.
  • Kajakkleie gjøres på leietakers ansvar, herunder valg av kajakk og tilleggsutstyr som passer.
  • Hvis du leier utstyr på vegne av en annen, har du ansvar for sikkerheten og materiellet.
  • Aldersgrense for å leie er 16 år.
  • Du må registrere padleturen i boka i naustet før du da drar ut.
  • Før du går på vannet, kontroller og evt justér seterygg, pedaler/fotstøtter og spruttrekk.  Sjekk at ror/senkekjøl virker.
  • Flytevest skal ALLTID brukes når man er på vannet!
  • Når turen er over skal leid utstyr rengjøres og settes på riktig plass.
    NB! Husk å legge inn kajakken i naustet med baugen først for ikke å skade senkekjølen (skeg).
    Spruttrekk og flytevest henges opp til tørk.
  • Evt skader skal meldes til klubben slik at vi får muligheten til å iverksette reparasjon.
  • Reparasjon av skader som følge av skjødesløs bruk kan bli belastet leietaker.
  • Vesentlige brudd på vilkårene kan medføre at mulighet for å leie kajakk bortfaller.

Vennligst hjelp oss å å holde kajakkene i så god stand som mulig, ved å være forsiktig i bruk og håndtering. På den måten kan alle kajakker være tilgjengelig for utleie hele tiden og slipper unødvendig reparasjoner.

Leie av kajakk under klubbinterne arrangementer (med påmelding i Spond)

1. Legg inn kommentar i Spond på det aktuelle arrangementet at du ønsker å leie kajakk m/utstyr (oppgi også nummer på kajakken, hvis du vet hvilken du ønsker og den er ledig).

2. Når du kommer til Naustet på Sundvollstranda, avtal med den som har ansvar for utleie den dagen ang hvilken kajakk du skal bruke.
    Sjekk nummeret på kajakken.
    Sjekk for evt skader både før og etter (si fra til utleieansvarlig).

3. Utleieansvarlig legger inn bestilling i kajakkens kalender (eller melder fra til administrator, som kan legge inn bookinger i kalender og sende betalingsforespørsler i Spond).

4. Hvis ikke annen betalingsform er avtalt, vil du motta betalingsforespørsel i Spond som du betaler med kredittkort.

Leie av kajakk på kurs/arrangementer med eksterne deltakere (ikke påmelding i Spond)

1. Legg inn kommentar ved påmelding at du ønsker å leie kajakk/utstyr
  2. Avtal utlevering og betaling med kursansvarlig

Leie av kajakk når du skal padle på egenhånd

1. Sjekk om kajakken du ønsker er ledig (se link til kalender i kajakktabellen)

2. Send Spond-melding til Arne Berg (evt. e-post til shkk@dnt.no) i god tid før du skal ut på tur.
    Oppgir navn, telefonnummer, nummer på kajakken du vil leie, tidsrom og våttkort-nummer.
    Kajakken kan leies i inntil 3 døgn hvis ikke annet er avtalt med klubben.

3. Når du får bekreftet at kajakken er tilgjengelig, avtales det hvordan utlevering av kajakk skal gjennomføres.

4. Når du padler på egenhånd, stiller ikke klubben med turleder. Se derfor på værmeldingen og vurdér forholdene, før du tar beslutningen om du skal padle eller ikke.
    Eventuell kansellering må gjøres i samråd med utleieansvarlig i klubben. Refusjon kan kun kreves, dersom kansellering gjøres senest dagen før leieperioden starter.

5. Kontroller kajakken for skader både før og etter bruk.
    Meld fra om evt skader på e-post til shkk@dnt.no.

6. SHKK sender en betalingsforespørsel i Spond, som betales med kredittkort (verifiseres med Bank-ID). Pengene går da inn på DNT Ringerikes konto.

Bli frivillig i DNT Ringerike