Vil du starte Turboklubb?

Det er mange gode eksempler på foreldredrevne Turboklubber rundt omkring i landet. I vårt distrikt har vi en Turboklubb i Mesnalia, der ei foreldregruppe arrangerer samlinger minst en gang i måneden. DNT Lillehammer støtter lokale initiativ til nye Turboklubber i vårt nærområde.

Turboklubbene er små fritidsklubber i nærmiljøet der friluftsliv står på programmet. Målet er å lære barn enkelt og naturvennlig friluftsliv ved å være ute sammen, leke, oppleve, undre, utforske og lære om naturen.

Vil du starte en Turboklubb?

Liker du å være mye ute sammen med barna? Trives du med å lage mat på bål? Vil du være med og/eller starte opp en Turboklubb i ditt nærområde? Turboklubbene er små fritidsklubber for barn og foreldre i nærmiljøet med fokus på friluftsliv.

Turboklubber foregår vanligvis ukentlig eller annenhver uke i nærområdet. For å starte flere Turboklubber trenger vi engasjerte aktive frivillige som kan tenke seg å bidra. Ta kontakt om du ønsker mer informasjon: lillehammer@dnt.no.

Barnas Turlag Lillehammer trenger flere voksne
Krokbua