Fra "Opptur" i 2016 ved Balbergkampen.

Behov for frivillige til dugnadsarbeid før og under arrangement i regi av DNT Lillehammer:

Frivillig dugnadsarbeid er givende! I tillegg til de tradisjonelle dugnadene på hyttene og stiene våre, trenger DNT Lillehammer frivillige hjelpere på en rekke arrangement. Se noen eksempler nedenfor, og nøl ikke med å ta kontakt.

Kom deg ut-dagen vinter (normalt første søndag i februar)

Søndag 2. februar 2025.

Kom deg ut-dagen høst (første søndag i september)

Her er det behov for voksne hjelpere til å rigge telt, sørge for grilling av pølser, samt bistå ved aktiviteter som for eksempel natursti og kanopadling. Ta kontakt med Astrid Rieber-Mohn.

7-fjellsturen (normalt første lørdag i september)

Lørdag 7. september 2024. Dagene rett før arrangementet skal traséen merkes med bånd samtidig som det skal settes opp skilt på angitte steder (stikryss). Under arrangementet trenger vi noen personer ved start og mål til oppgaver slik som rigging av telt og annet utstyr samt å registrere og veilede deltakere. Senere på dagen er oppgaven å registrere deltakere etter hvert som de kommer tilbake, samt å ta ned telt og utstyr.

Vi trenger dessuten noen personer på post ute i løypa, samt parkeringsvakt på starten av dagen.

Bånd og plakater skal samles inn enten samme kveld eller i løpet av de nærmeste dagene etter arrangementet.

Ta kontakt med Ingunn Høyvik.

Opptur (første onsdag i juni)

OPPTUR er et arrangement der ungdomsskolene i distriktet inviteres til å ta med alle sine 8.-klassinger ut i naturen. Første delen av dagen er en tur i merket løype. Løypa skal merkes en av dagene like før arrangementet. Etter hvert samles alle på ei stor slette der det er en rekke aktiviteter. Dugnadsoppgaver på arrangementsdagen er å bistå med rigging og gjennomføring av aktivitetene, samt fjerne merking etter at arrangementet er over. Ta kontakt med Erland Flaten

Gråhøgdbu på Maihaugen

DNT Lillehammer samarbeider med Maihaugen om å skape aktivitet ved den klassiske selvbetjeningshytta Gråhøgdbu, som nå er kommet på museum. Det er behov for frivillige som kan hjelpe til ved arrangement som Barnas sommerdag og Barnas vinterdag, eventuelt også ved andre anledninger. Ta kontakt med Ingvild Storesund.

Barnas Turlag Lillehammer trenger flere voksne
Krokbua