Sommerleir på Gjælentunet utenfor Bodø, sommer 2019

Barnas Turlag Bodø

Barnas Turlag Bodø legger opp turer for barn opp til 12 år og deres foreldre, besteforeldre eller andre voksne som vil være med på tur. De har et variert program året rundt, sommer som vinter!

Hva er Barnas Turlag?

Barnas Turlag er en turgruppe for barn mellom 0 og 12 år, og deres turfølge, enten det er foreldre, besteforeldre, tanter eller onkler. De som sørger for at det blir turer og aktiviteter er en turledergruppe som liker å være ute på tur, gjerne sammen med noen andre barn og voksne! De lager turprogram, og stiller som turledere på turer og arrangementer året rundt. Alt gjøres på dugnad på fritiden, og det er meningsfylt og morsomt å legge til rette for at flest mulig skal få oppleve gleden ved å drive friluftsliv og bli glad i naturen. For ikke å snakke om alle de trivelige turfolkene vi møter på turene våre!

Du finner Barnas Turlag i Bodø og Gildeskål. Det er også aktiviteter for barn i Beiarn, Meløy og Saltdal.

Gjennom å bli med Barnas Turlag på tur, finner barna nye venner som gjør at de gjerne klarer å gå litt lengre og har det litt morsommere. De lærer mye nytt, både om naturen, om å være sammen med andre, om hva som er lurt på tur, og om hvilke leker de kan lære og lære bort. De voksne får også utvidet vennekretsen og blir kjent med andre familier som liker å være ute. Vi prøver å ha et variert tilbud som passer for barn i alle aldre, slik at alle kan finne noe de har lyst til å delta på! Blir du med neste gang?

En gjeng barn og voksne koser seg ved bålet og griller pølse.
Isfisketur ved Vatnvatnet. Foto: Eva-Margrethe Strømsnes

Barnas Turlag på Facebook og Instagram

Vi har egen Facebook-side der vi legger ut oppdateringer, bilder fra turer og arrangementer. Følg oss gjerne Barnas Turlag Bodø

Vi har egen Instagram hvor vi deler bilder og turtips. Følg oss gjerne Barnas Turlag Bodø

Vi har behov for flere turledere og frivillige

Barnas Turlag har nå behov for nye turledere og frivillige som kan hjelpe til på turer og arrangementer. Kunne du tenke deg å bidra? Ta gjerne kontakt med oss på e-post bodo@dnt.no så hører du fra oss.

Komiteen til Barnas Turlag

Komiteen i Barnas Turlag stiller gjerne opp og svarer på spørsmål dersom det er noe du lurer på:

• Ida Johanne Nova, tlf 940 50 045
  • Inger Trælnes, tlf 415 06 844
  • Rune Lundli, tlf 992 48 811
  • Carina Jelstad, tlf 934 17 728

Bli medlem i Barnas Turlag

For kun 145,- kr i året blir barna dine medlem av Barnas turlag. Gjelder for barn fra 0-12 år. Medlemmer i Barnas Turlag bor gratis på alle våre ubetjente hytter. Turprogrammet Turungen blir sendt ut to ganger i året i posten til medlemmer. Medlemmene får mulighet til å melde seg på turer som hundekjøring, kajakk og fisketur med Faxsen samt rabatt på Sport 1 og Skandinavisk Høyfjellsutstyr. Bli medlem i Barnas Turlag.

Et barn og en voksen tenner opp bål i fjæra.
Bålbrenning i Ausvika. Foto: Kari Saksenvik

Bli frivillig i Bodø og Omegns Tf