Friluftsliv tilrettelagt for utviklingshemmede

Friluftsliv tilrettelagt for utviklingshemmede (FTU) er et aktivitetstilbud utviklet av DNT, og ligger under DNT Tilrettelagt, en satsing på å inkludere flere personer med funksjonsnedsettelser i friluftslivet.

Publisert: 31. januar 2024
DNTs tilbud

I Vestfold er FTU et turtilbud for barn, unge og voksne med psykiske funksjonsnedsettelser. Vi mener at tur- og naturopplevelser skal være tilgjengelig for alle og vi tilbyr derfor en fullverdig friluftsopplevelse uten begrensninger!

Tilbudet består av ukentlige turer ulike steder i Vestfold, med hver femte uke i Tønsberg-området.

Trygghet og trivsel har alltid høyeste prioritet på våre turer og vil tilyr derfor mange ulike aktiviteter og lar deltagerne sette sine egne begrensninger. Våre turer er gratis og krever ikke påmelding eller medlemsskap i DNT, men alle må ha med seg en ledsager. Se våre turer lenger ned på siden.

Vi trenger frivillig medhjelper på turene i Tønsberg! Dersom du kunne tenke deg å bidra til at deltagerne får en fin tur og en god naturopplevelse, så vil vi gjerne høre fra deg. Turene i Tønsberg foregår hver 5 uke.
Ta kontakt med Elise: elise.strange@dnt.no

Frivillig i DNT Tønsberg