Skiløper på topptur i fjellterreng

Randoneeturer og toppturkurs med DNT

Bratte fjellsider, lassevis av hvit snø og lek og moro! Det er hva vi forbinder med randonee. Det å gå oppover mot toppene med godt feste, solide støvler og godt turselskap, er det få opplevelser som kan måle seg med - bortsett fra nedkjøringene da. Har lyst til å bli med på topptur? Våre dyktige turledere lover deg mye lærerik moro ute i den norske fjellheimen.

Annonse:

Gradering av turene

Er du usikker på hvor krevende turene er? De fleste av DNTs fellesturer og aktiviteter er merket med både hvem turen passer for og hvor krevende den er. Les nøye om turen og nivået på forhånd. Da er det lettere å velge riktig tur for deg. Les mer om gradering av DNT-turene.

Tre skiløpere på randoneetur i vakkert vinterlandskap.
Stadig flere oppdager gleden ved randonee- og toppturer, og ønsker å lære mer.

Om våre kursledere, instruktører og turledere

Våre kursledere og instruktører er bre-, klatre- og skredinstruktører, kvalifisert og godkjent etter Norsk Fjellsportforums Nasjonale Standard - den høyeste norske sertifiseringen innen fjellsport. DNT er godkjent arrangør etter samme standard, som forutsetter bruk av anerkjente tekniske metoder for kursgjennomføring og opplæring.

Våre turledere er frivillige. De har gjennomgått turlederkurs og har mye fjellerfaring. Turlederne gjør sine turlederoppdrag med stor glede og deler villig sin friluftserfaring og -glede med deltakerne.