Par holder rundt hverandre på fjellknaus

Singeltur med DNT

Singelturer er som vanlige fellesturer, bare hakket mer sosialt. Du har ingenting på å tape, og bonusen er at du blir kjent med mange  hyggelige mennesker og får en fin turopplevelse.

Fjellet er et mye bedre sjekkested enn byen. Her møter man mennesker med like interesser og praten går lett i peisestua om kvelden. Kanskje den tynne fjellufta får blodet til å bruse litt raskere?

Annonse:

Fjellsjekkereglene

Det er så lett å komme i prat når man er på fjellet. Man kan bare spørre om hvor man har vært på tur og så er man i gang. Ha alltid DNTs Fjellsjekkeregler i bakhodet når du er på jakt etter en fjellflørt, så er sjansen for napp større!

1. Legg gjerne ut på sjekking på fjellet uten trening. Øvelse gjør mester!

2. Meld fra hvor du går, slik at man kan møtes igjen.

3. Vis respekt for andres luefarge. Grønn lue betyr ledig, rød lue betyr opptatt og oransje betyr kanskje åpen for kontakt.

4.  Bli værfast – og få en ekstra dag til å finne din utvalgte.

5. Ta alltid med rikelig tursnacks som kan deles. Veien til hjertet går ofte gjennom magen.

6. Lytt til erfarne fjellsjekkere.

7. Husk kart og kompass, slik at du kan spørre om hjelp til å bruke det.

8. Gå ikke alene, spør om dere skal slå følge.

9. Vend i tide, det er ingen skam å løpe etter for å spørre om telefonnummeret.

10. Spar ikke på smilene og le av dårlige vitser om nødvendig.

Ungt par som holder rundt hverandre i vakker natur.
Fjellet er absolutt det mest romantiske stedet for å finne noen. Her kommer man lett i prat, man er naturlige og deler felles interesser.