Tatt 8 dager f¯r Norge stengte ned i 2020. Bildet er fra en topptur vi hadde med "valgfag topptur" p Alta Folkeh¯gskole, som skulle bli en av de siste turene jeg skulle f g f¯r vi mÂtte dra hjem for resten av skoleÂret. P bildet ser man resten av klassen som gÂr oppover fjellet i sn¯storm-vÊret.

Styret i DNT fjellsport

DNT fjellsport ledes av et styre som består av seks representanter som velges for to år av gangen. Styret er ansvarlig for DNT fjellsports drift mellom årsmøtene og iverksette de tiltak som vedtas av årsmøtet.

Oppgaver

DNTs administrasjon har det daglige ansvaret for å følge opp DNTs fjellsportarbeid. Administrasjonen har i samarbeid med styret i DNT fjellsport følgende oppgaver:

• Utdanne bre- og klatreinstruktører og avholde kompetansekurs.
  • Utarbeide, vedlikeholde og gjøre tilgjengelig faglitteratur (kurshåndbøker, instruktørhåndbøker o.l).
  • Utvikle og vedlikeholde kursstandarder.
  • Utarbeide et felles instruktørregister, og felles utlysning av instruktøroppgaver.
  • Hjelpe de medlemsforeningene som vil arrangere kurs - feks med å skaffe instruktører.
  • Kontakt og oppfølging av medlemsforeningene og fjellsportgruppene.
  • Arbeide for at sikkerhetsfremmende og ulykkesforebyggende holdninger og prosedyrer gjennomsyrer organisasjonen.
  • Oppfølging av Norsk Fjellsportforum (NF).
  • Være kontaktledd mellom DNT, myndigheter og andre organisasjoner

I tillegg skal styret og administrasjonen være med å utvikle DNTs generelle fjellsportarbeid.

Les mer om styrets ansvar og arbeid i vedtektene for DNT fjellsport

Styret i DNT fjellsport består av:

Thomas Pettersen
thomas.pettersen@embriq.com