Møt Ibsen på tur

I samarbeid med skuespiller Jeanne Bøe og Sparebankstiftelsen DNB kan du oppleve Ibsens klassikere på høyfjellet.

Henrik Ibsen hadde en unik evne til å skildre den vakre, norske naturen. Han var også den første som brukte ordet friluftsliv skiftelig i diktet "På viddene".

Han ble født i lille Skien, men spilles på alle hovedscener rundt omkring i verden den dag i dag. Nå kan du oppleve hans magiske verden på tur.

Ibsen på Norgestoppen i 2024

• 17. april Eiksetra i Lier
  • 18. april Fredevika Friluftshus ved Mjøsa
  • 22.mai Skaraly dagsturhytte
  • 25. mai Naustet i Nørvasundet i Ålesund (padletur)
  • 6. juni Breivoll gård (Jubileumstur med DNT Oslos nærturgruppe)
  • 20. juni På tur med DNT Drammen i Lier
  • 25. august Målia i Løten
  • 1. september Gressholmen (Kom deg ut-dagen)

Se mer informasjon om hvert enkelt arrangement i aktivitetslisten under.

Jeanne Bøe fra Ibsen Skiens International Theatre Company fremfører alene og med andre Ibsen-inspirerte forestillinger i friluft på kjente DNT-turmål. Reportoaret består av kortere og lengre utdrag av Peer Gynt (både på norsk og engelsk), fortellerforedrag om Et Dukkehjem, konserten Iskanten med Nils Petter Molvær og Jeanne Bøe, og forestillingen "Å leve er en kunst!"

Les mer om Jeanne Bøe

• Jeanne Bøe driver sitt eget Ibsen-kompani, og har siden sitt første oppdrag i 2004, for Den norske Ambassaden i USA, reist rundt i verden og spilt Ibsen.
  • Jeanne har teaterhøyskole fra London, skriveutdannelse Oxford University og filmutdannelse fra HIO
  • Hun er ansatt i Skuda/Alliansen Oslo
  • Hun driver Ibsen Skiens International Theatre Company
  • Jeannes nettside: www.jeanneboe.no