hytte i vannkanten, flotte fjell i bakgrunnen

Finn din neste tur på UT.no

På UT.no - hele Norges turplanlegger - finner du tusenvis av turforslag og hytter over hele landet.

Her finner du alle DNT-hyttene, Statskogs utleiehytter og åpner buer, samt mange private turisthytter og overnattingssteder. I tillegg finner du mange tusen turforslag, rutebeskrivelser og turmål over hele landet.

Med UT.no og UT-appen kan du:

• Se detaljerte turkart med merkede fottruter og skiløyper
  • Finne tusenvis av forslag til flotte fotturer, skiturer, sykkelturer, padleturer og annet
  • Finne turisthytter, fjellstuer og andre overnattingssteder over hele landet
  • Registrere dine besøk digitalt og samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT
  • Skrive i den digitale gjesteboka på alle hytter og turmål du besøker og registrerer med SjekkUT
  • Lage dine egne huskelister med hytter, turforslag eller turmål
  • Finne og følge våre ferdiglagde lister med anbefalte turmål, steder og hytter
  • Tegne, lagre og se dine egne turer
  • Laste ned offline-kart som du kan bruke når du er på tur uten mobildekning

Gå til UT.no eller last ned UT-appen for iOS eller Android for å komme i gang!

Last ned UT-appen for iOS (iPhone)

Last ned UT-appen for Android

Annonse:

Multiverktøyet UT.no

Med UT.no skal det være enkelt å finne og planlegge turer du kan ha glede av - uansett om du er turvant eller ikke, og uansett hvor i landet du bor. Bli inspirert, planlegg og dra på tur!

Dugnaden UT.no

DNTs medlemsforeninger over hele landet, samt en rekke andre lag, organisasjoner, kommuner og bedrifter står bak innholdet på UT.no.

Mye av innholdet er skrevet og kvalitetssikret av turfolk på frivillig basis. UT.no er ganske enkelt en stor dugnad for tur-Norge, der både små og store bidrag teller.

Samfunnsoppdraget UT.no

Å være på tur er mer enn en fritidssyssel, det er et bidrag til bedre livskvalitet, til bedre helse. Med UT.no har DNT tatt på seg et viktig samfunnsoppdrag – ikke fordi vi må, men fordi vi har lyst.

UT.no er selvfølgelig gratis, både for deg som bruker tjenesten og for alle som bidrar med innhold.

UT.no er en tjeneste fra Den Norske Turistforening, i samarbeid med Statskog, Friluftsrådenes Landsforbund, Miljødirektoratet og Kartverket.