Mann ser utover skogsvann

"Sjekk inn" med SjekkUT på UT

Registrer dine turer i vår digitale turpostkasse! Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.

SjekkUT er DNT sin tjeneste for digital turpostregisrering og gjestebok. Med SjekkUT i UT-appen kan du registrere dine besøk digitalt, og samle på turposter, fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet.

Du kan konkurrere mot deg selv eller delta på ulike trimkonkurranser. Alle kan bruke SjekkUT, og det er helt gratis!

Første etappe av Trekanten i Trollheimen mellom Gjevilvasshytta og Trollheimen.

Din turoversikt

Hold oversikt over hvilke turmål eller hytter du har besøkt, og når du har besøkt dem.

Samle på turer

Delta i trimkonkurranser eller konkurrer mot deg selv om å samle turmål og hytter.

Turer for alle - over hele landet

Du kan "sjekke inn" på tusenvis av hytter og turmål over hele landet.

Bli inspirert med våre lister!

På UT.no finner du hundrevis av lister med anbefalte turmål og hytter, satt sammen av DNTs medlemsforeninger. Ved å "følge" eller melde deg på ei liste kan du enkelt ha oversikt over hvor mange steder i lista du har besøkt.

Finn ei liste på UT.no og meld deg på

Del turopplevelsen din med andre!

Når du har registrert besøket ditt kan du dele turopplevelsen med andre ved å skrive en liten hilsen og ta et bilde i den digitale SjekkUT-gjesteboka for turmålet eller hytta.

Annonse:

Last ned UT-appen for å komme i gang!

Du må ha UT-appen for å kunne registrere dine besøk digitalt når du er på tur. Åpne appen og se etter SjekkUT-knappen når du er i nærheten av hytta eller turmålet!

UT-appen er tilgjengelig for iPhone og Android-telefoner og kan lastes ned i respektive app-butikker. Appen er selvfølgelig helt gratis!

Last ned UT-appen for iOS (iPhone)

Last ned UT-appen for Android

Finn din neste tur på UT.no!

På UT.no finner du tusenvis av merkede ruter, turforslag, hytter og turmål over hele landet - på fjellet, i skogen og ved sjøen. Bli inspirert, planlegg og dra på tur! UT.no er en tjeneste fra Den Norske Turistforening (DNT), i samarbeid med Statskog og Friluftsrådenes Landsforbund.