to skiløpere på vei mot turistforeningshytte

Betjente DNT-hytter

De betjente turistforeningshyttene er kjent for sin uformelle og koselige stemning. Her ønsker trivelig vertskap velkommen med treretters middag og gode samtaler med andre fjellfolk rundt peisbålet.

Den Norske Turistforening har 48 betjente hytter i Sør-Norge. Hyttene drives av et vertskap og tilbyr servering av måltider (ofte treretters middag) og overnatting på to- til firemannsrom eller sovesal. De fleste hyttene har enkel, god standard med strøm, dusj og tørkerom for turtøy. Flere av de betjente hyttene har et ubetjent eller selvbetjent tilbud utenfor sesong.

Annonse:

Nesten alle de betjente hyttene er åpne i påsken og fra slutten av juni til midten av september. En del holder også åpent i vinterferien og høstferien. Haukeliseter er helårsåpen.

UT.no finner du alltid oppdatert oversikt, åpningstider og kontaktinformasjon.

Betjente DNT-hytter i Ryfylkeheiane

Betjente DNT-hytter i Jotunheimen