Barn med Turbingo-ark

Jeg fant jeg fant på Turbingo

Turbingo er fin motivasjon for å få barna med på tur, og for å gjøre turen mer spennende. Last ned Turbos Turbingo eller lag din egen.

Publisert: 13. april 2023
Tips

Tur skal ikke gjøres komplisert. Særlig ikke nærtur. Ofte er det utfordrende nok å passere dørstokken uten mer forberedelse enn å sjekke været og få på seg yttertøyet. Andre ganger er det nettopp et konkret mål eller en ekstra aktivitet underveis somgjør turen mer spennende.

​​​​​​​Her kan du laste ned  Turbos turbingo og Turbos vinterturbingo

Last ned pdf-filene med bingobrett, eller lag din egen med oppgaver og mål for turen. Tilpass jakten til årstiden, området, alder og interesser.  La gjerne barna komme med forslag. Asfaltbingo kan være like engasjerende som naturbingo - særlig når det er mørkt. Trafikkskilt, refleks, detaljer på hus, bokstaver, ulike kjøretøy, trær, gjenstander og annet kan gi en spennende detektivjakt i nabolaget.

Turbingo på 1,2,3

Finn flest mulig eller et bestemt antall av tingene som er tegnet eller skrevet på arket

1. Sett kryss for hver ting du finner
  2. Den som finner riktig antall ting først, eller kan krysse av flest funn først er Bingovinner
  3. For litt større barn er det fint med et rutenett (som vår pdf), der oppgaven er å finne alle tingene på en valgt rad for å få BINGO. Enkle turpremier er lov.
To barnehagebarn med hvert sitt ark med Turbos turbingo.
Last ned Turbos turbingo for ferdig naturbingo. Foto: Katrine Tellsgård.